Ylivertainen asiakaskokemus

Rakenna ylivertainen, digitaalinen asiakaskokemus (8 kohdan kehitysohjelma)

Etsitkö neuvoja, miten digitalisaatio auttaa ylivertaisen asiakaskokemuksen rakentamisessa? Miten digitaalinen asiakaskokemus oikeastaan rakennetaan? Miten valita ne teknologiat ja kehitysprojektit, jotka parantavat aidosti asiakaskokemusta? 8 kohdan ohjelma asiakaskokemuksen parantamiseksi digitalisaation avulla Mitä vaaditaan, että asiakaskokemuksen kehittämisessä voidaan onnistua? Kuvaan tässä artikkelissa 8 askeleen ohjelman, jota toteuttamalla digitaalinen asiakaskokemus käytännössä rakennetaan. Tässä muutama esimerkki, miten parantaa asiakaskokemusta: …

Rakenna ylivertainen, digitaalinen asiakaskokemus (8 kohdan kehitysohjelma) Lue lisää »

Azure pilvipalvelu

6 tapaa säilyttää oma konesali ja saada samalla paras hyöty Azuresta

  Haluaisitko saada parhaat palat Azuresta, mutta pitää palvelinympäristön kuitenkin turvallisesti omassa tai tutun kumppanin konesalissa? Eikö toimivan konseptin romuttaminen houkuta? Tuntuuko siltä, että jotenkin ympäristöä pitäisi kuitenkin modernisoida?   Et ole ajatustesi kanssa yksin.   Tässä artikkelissa kerron, miten voit säilyttää oman konesalin, mutta hyödyntää silti Azuren parhaita ominaisuuksia.   Omasta konesalista ei todellakaan …

6 tapaa säilyttää oma konesali ja saada samalla paras hyöty Azuresta Lue lisää »

Tiedätkö nämä 7 kyvykkyyttä, joita ilman digitalisaatiossa onnistumisen voi unohtaa?

Olet varmasti nähnyt, kuinka johtajat yrittävät epätoivon vimmassa keksiä, miten juuri heidän organisaationsa voisi hyötyä digitalisaatiosta. Innostuksen vallassa käynnistellään erilaisia projekteja ja ohjelmia, mutta johtavatko ne mihinkään? Ehkä sinäkin olet miettinyt, miten kilpailuetua voidaan saavuttaa? Mitä pitäisi tehdä, että digitalisaatiossa voisi onnistua? Olen koonnut tähän kirjoitukseen 7 kyvykkyyttä eli asiaa, johon organisaation pitäisi kiinnittää huomiota, …

Tiedätkö nämä 7 kyvykkyyttä, joita ilman digitalisaatiossa onnistumisen voi unohtaa? Lue lisää »

Digitalisaatio toimenpidesuunnitelma

Näin laadit digistrategian

Yhä useammassa organisaatiossa mietitään, miten digitalisaatioon pitäisi reagoida. Tuntuu siltä, että kaikki laativat digistrategioita. Kuitenkin jokainen, joka on yrittänyt laatia strategiaa, tietää, että se tuntuu aina vaikealta. Mikä digistrategia oikein on? Mitä elementtejä strategiassa pitäisi olla? Miltä digistrategian pitäisi näyttää? ​Tarvitseeko digistrategian tekemisen olla vaikeaa? Uskon, että strategian laatimisen ei tarvitse olla vaikeaa eikä hidasta! Strategiatyö voi olla kohtuullisen suoraviivaista, kun …

Näin laadit digistrategian Lue lisää »

IT-strategia

3 syytä, joiden vuoksi menestyvä yritys tarvitsee IT-strategian

Teknologian nopea kehitys on nostanut IT-yksiköt yrityksen pannuhuoneesta johtoryhmien kabinetteihin ­– tai niin ainakin luulisi. Miten huolehtia siitä, että panostukset teknologiaan ja IT:hen tuottaisivat tulosta? Miten saada oman firman IT-yksikkö tukemaan paremmin liiketoimintaa. Avain on käytännöllinen IT-strategia. Käsittelen tässä kirjoituksessa kolmea syytä, miksi IT-strategia on mielestäni välttämätön niin yksityiselle yritykselle kuin julkiselle organisaatiolle.   Syy …

3 syytä, joiden vuoksi menestyvä yritys tarvitsee IT-strategian Lue lisää »

Miksi IT-strategian laatiminen voi olla vaikeaa? Mitä CIO voi tehdä?

  Tämä artikkeli syntyi, kun olin tekemässä esitystä IT-strategian laatimisesta Atea Focukseen. Esityksen teema oli Liiketoimintalähtöisen IT-strategian laatiminen voi olla helppoa ja nopeaa. Valmistautuessani luentoon mietiskelin paljon IT-strategian laatimista ja on pakko sanoa, että kyllä IT-strategian laatiminen voi olla vaikeaakin. Miksi olen sitä mieltä?   Haluaisitko nähdä esitykseni?    Tässä on esityksen kalvot:   Jos haluat …

Miksi IT-strategian laatiminen voi olla vaikeaa? Mitä CIO voi tehdä? Lue lisää »

Pilvistrategia

Pilvistrategian laatiminen lähtee sovelluksista

Nykyään lähes kaikilla yrityksillä alkaa olla kokemusta pilvipalveluiden käytöstä. Tosin suurin osa kokemuksista on SaaS-palveluista ja syystäkin. SaaS-palvelun ostaminen on paljon helpompaa ja nopeampaa kuin sovelluksen pystyttäminen omaan On premises -ympäristöön: Palvelun saa heti käyttöön ja kustannuksia syntyy vain sen mukaan, kuinka paljon käyttäjiä palvelulla on. Yhä harvempi yritys näkee lisäarvoa siinä, että omistaa sovelluksen. …

Pilvistrategian laatiminen lähtee sovelluksista Lue lisää »

Cost cutting

Miksi IT:n pitää lopettaa kustannusten leikkaaminen

Monen asiakkaan kanssa käydyn perusteella käy vähintään rivien välistä ilmi, että IT:llä on suuret paineet säästää kustannuksissa. On ymmärrettävää, että kustannuksien kanssa pitää olla tarkkana, mutta miksi IT-yksiköt ovat ajautuneet kustannusten säästömoodiin? Samalla voisi kysyä, miksi niin monet IT-yksiköt ovat ajautuneet perustietotekniikan ylläpitäjiksi. Kun keskustelen johtajien kanssa, moni heistä miettii, miten saada tietotekniikasta enemmän kilpailuetua. …

Miksi IT:n pitää lopettaa kustannusten leikkaaminen Lue lisää »

Miksi päätösten tekeminen on vaikeaa

Miksi hyvien päätösten tekeminen on vaikeaa?

Joka ikisessä isohkossa organisaatiossa ihmiset valittavat päätöksistä. Käytävillä ja kahvihuoneissa ihmetellään johdon tekemiä päätöksiä. Jokainen varmasti joskus miettii sitä, miksi hyvien päätösten tekeminen on niin vaikeaa. Olemme varmasti kaikki olleet tilanteessa, jossa tuntuu päivänselvältä, että kaikki ymmärtävät miten joku asia pitäisi ratkaista. Kuitenkin huomaamme monesti, että näennäisesti helpon päätöksen tekeminen ei ollutkaan ihan helppoa. Ei …

Miksi hyvien päätösten tekeminen on vaikeaa? Lue lisää »

ICT-varautuminen, osa 2 – Arkkitehtuurisuunnitelman laatiminen

Tämä kirjoitus on toinen osa sarjasta, jossa käsittelen ICT-varautumista. Löydät edellisen kirjoituksen täältä. Ensimmäisen osan jälkeen varautuminen on edennyt siihen, että johto on sitoutettu hankkeeseen ja sovellusten kriittisyys on selvitetty. Näiden vaiheiden jälkeen on päästy sopimaan varautumishankkeen tavoitteista. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tiedetään miten tärkeänä yrityksen johto pitää varautumista, mitkä riskit ovat johdon mielestä …

ICT-varautuminen, osa 2 – Arkkitehtuurisuunnitelman laatiminen Lue lisää »

Vieritä ylös